Regeneracja DPF

Regeneracja DPF

Czyszczenie filtrów DPF / FAP / GPF / KAT – SCR    
Ciężarowe / Osobowe / Autobusy / Budowlane / AGRI

Krótkie terminy realizacji

Ceny specjalne dla warsztatów

Proces czyszczenia filtra cząstek stałych trwa od 2 do 3 godzin i składa się z kilku etapów:

Etap 1 – Przygotowanie do podłączenia pod urządzenie – obejmuje zamontowanie przyłączy do węży oraz zabezpiecznie elementów elastycznych przed uszkodzeniem (rozerwaniem)
Etap 2 – Pomiar początkowy zabrudzenia (zapchania) filtra cząstek stałych
Etap 3 – Czyszczenie – polega na mechanicznym usunięciu zanieczyszczeń z popiołu, sadzy i siarki poprzez mycie specjalnym płynem czyszczącym DPF oraz strzały sprężonego powietrza. Czyszczenie składa się z trzech cykli , w pierwszym myjemy przeciwnie do przelotu spalin, w drugim zgodnie z przelotem spalin i trzeci końcowy odwrotnie do przelotu spalin)
Etap 4 – Suszenie – odbywa się przez okres około 60 minut i polega na przedmuchiwaniu rozgrzanym do 90 stopni powietrzem sprężonym wysoko wydajną turbiną o przepływie ponad 300 m3/h.
Etap 5 – Pomiar końcowy – jego efektem jest raport dokumentujący efekt procesu czyszczenia.

 W pojazdach ciężarowych i dostawczych oferujemy kompleksową naprawę systemów Ad-blue i SCR obejmująca diagnozowanie i weryfikowanie usterek, naprawę i usuwanie błędów w ECU pojazdu)

SCR i Ad-blue

 Ekologia oraz regulacje prawne z nią związane wprowadziły normy ograniczenia emisyjności szkodliwych gazów do atmosfery i wymusiły na producentach samochodów i innych pojazdów stosowanie systemów ograniczających ich emisję tzn. SCR i Ad-Blue

 Układ selektywnej redukcji katalitycznej SCR ma na celu zredukowanie emisji bardzo szkodliwych tlenków azotu, emitowanych przez silniki diesla, wykorzystuje on w swoim działaniu płyn Ad-Blue. Ad-Blue jest to wodny roztwór mocznika, który pozyskiwany jest w przemyśle chemicznym w czasie reakcji amoniaku z dwutlenkiem węgla, przeprowadzanych w autoklawach, w temperaturze do 200 st. C i przy ciśnieniu do 200 atm. Mocznik ma postać białych granulek i stosowany jest jako nawóz w rolnictwie. Płyn Ad-Blue składa się z 32,5 proc. mocznika i 67,5 proc. wody zdemineralizowanej.

DPF / FAP / GPF

 Aktualnie każdy samochód osobowy, dostawczy, ciężarowy, autobus a także maszyny budowlane i rolnicze wyposażony jest w filtr cząstek stałych. W pojazdach z silnikiem diesla od 2000 roku stosuje się filtry DPF (diesel particulate filter) lub FAP (Filtre à particules) , a z silnikiem benzynowym od 2019 roku stosowane są filtry GPF (Gasoline Particulate Filter). Cząstki stałe są efektem ubocznym niespalenia całości paliwa w silniku. Składają się w większości z węgla oraz węglowodorów. Ich średnica równa się kilku dziesiątym mikrometra. Wprowadzenie filtrów cząstek stałych, poza obniżeniem emisji szkodliwych gazów, pozwoliło wyeliminować czarne dymienie charakterystyczne dla silników diesla. Okazało się całkowicie nieefektywnym rozwiązaniem pojazdów eksploatowanych na krótkich dystansach.

 Odcinając się od skomplikowanych i nie do końca wydajnych konstrukcji systemów SCR wpływa on na wzrost kosztów i cen eksploatacji pojazdów ale z drugiej strony wpływa na coraz lepszą jakość naszego środowiska.

 Mając na uwadze pro-ekologiczny trend oraz wiek i przebiegi pojazdów z układami SCR i Ad-Blue uruchomiliśmy regenerację filtrów w celu utrzymania sprawności tych układów na przestrzeni lat.

Dlaczego nasza firma
Wyczyszczonych filtrów DPF
0
Zadowolonych klientów
0
Reklamacji
0